loading...
سلاطین سرخ
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
طراحی رایگان قالب اختصاصی برای وبلاگ(بلاگفا،میهن بلاگ،رزبلاگ،پرشین بلاگ و ...) 74 6816 mohamad007
ساخت اسلاید شو اختصاصی برای وبلاگ و وبسایت 1 1664 sina1377
محسن اقای گل♥ محسن رفت و برگشت♥ 0 419 mahsa_perspolisi
قالب جدید لشکر سرخ طراحی شد. 5 847 abdini
کاپیتان مهدی مهدوی کیا 3 636 hbpvr
خليج تا ابد پارس 0 460 salatin-sorkh
كاكرو در پرسپوليس!!!!!! 0 511 salatin-sorkh
كاكرو در پرسپوليس!!!!!! 0 401 salatin-sorkh
رويانيان مديرعامل پرسپوليس باقي ماند/هواداران بردند 0 432 salatin-sorkh
بارسلونا با تيم منتخب فلسطين ديدار مي‌کند 0 424 salatin-sorkh
سوالات تکان دهنده استقلالی از مدل کیسه کش 0 445 salatin-sorkh
از امروز قرارداد بازيکنان و مربيان ثبت مي‌شود 0 361 salatin-sorkh
ويلانووا: نيمار با هدف ورزشي بارسا را انتخاب کرد 0 357 salatin-sorkh
آقاي گل ليگ دسته اول به پرسپوليس پيوست 0 397 salatin-sorkh
سند شيش تايي ها 0 535 salatin-sorkh
مهم ترین رمز موفقیت/صد در صد تضمینی! 0 369 salatin-sorkh
الموندو: موافقت نيمار با پيوستن به بارسا 0 373 salatin-sorkh
salatin-sorkh بازدید : 1297 پنجشنبه 25 مهر 1392 نظرات (0)

علی دایی با انجام 149 بازی رکوردار بیشترین بازی ملی در فوتبال ایران است. دایی اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است که نام خود را در باشگاه صدتایی فیفا ثبت کرد.

جواد نکونام موفق شد مقابل تایلند بازی صد سی امین خودش را در تیم ملی پشت سر بگذارد. کاپیتان تیم ملی حالا حالا هم مورد توجه کی روش سرمربی تیم ملی است بنابراین در تمام بازی های پیش روی تیم ملی تا جام جهانی بازی خواهد کرد اما او می تواند به رکورد علی دایی حمله کند؟

 

علی دایی با انجام 149 بازی رکوردار بیشترین بازی ملی در فوتبال ایران است. دایی اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است که نام خود را در باشگاه صدتایی فیفا ثبت کرد.

 

نکونام 19 بازی از او کم دارد تا جام جهانی به گفته نبی تیم ملی 6 بازی تدارکاتی می کند و سه بازی هم که حتما در جام جهانی خواهیم داشت یکی دو بازی هم در مقدماتی جام ملت ها خواهیم داشت با تایلند و لبنان. در مجموع می شود یازده بازی یعنی او فقط 8 بازی می خواه تا رکورد دایی را بشکند. و اگر ما تا قبل جام جهانی بازیهای بیشتری انجام دهیم امکان شکستن این رکورد هست.

 

اما رکورد هایی از دایی که شکستن آن سخت است:

1. بیشترین گل زده ملی در تاریخ فوتبال

مهمترین رکورد دایی ثبت بیشترین گل ملی در تاریخ فوتبال جهان است. دایی ابتدا رکورد پوشکاش مجاری را شکست و بهترین گلزن ملی جهان شد و سپس با به ثمر رساندن صدمین گل ملی خود اولین فوتبالیست تاریخ شد که از مرز 100 گل ملی گذشت. دایی اکنون با 109 گل ملی بهترین گلزن ملی دنیاست و رکورد او تا مدتها پایدار خواهد بود.

 

2. برترین گلزن تاریخ مسابقات مقدماتی جام جهانی

طبق اعلام فیفا، دایی با 35 گل زده بهترین گلزن تاریخ مسابقات مقدماتی جام جهانی است. دایی در 4 دوره حضور در این مسابقات و در 51 بازی این تعداد گل را به ثمر رسانده است. دایی در مسابقات مقدماتی جام‌های جهانی 1994، 1998، 2002 و 2006 تیم ملی ایران را همراهی کرده است.

 

3. برترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا

با 14 گل زده بهترین گلزن تاریخ 14 دوره جام ملت‌های آسیاست. در بین بازیکنانی که در ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا عنوان آقای گلی را بدست آورده‌اند، بهترین آمار مربوط به دایی است که در جام 1996 موفق شد 8 گل به ثمر برساند. این بیشترین تعداد گل به ثمر رسیده توسط یک بازیکن در یک دوره جام ملت‌ها است و هیچ بازیکنی در سه دوره اخیر جام ملت‌های آسیا به رکورد او نزدیک نشد.

 

4. دو بار برترین گلزن ملی سال جهان

دایی در سال‌های 1996 و 2004 از سوی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار به عنوان برترین گلزن ملی سال انتخاب شد. از سال 1992 که برترین گلزن ملی سال انتخاب می شود فقط دایی دو بار این عنوان را به دست آورده است. دایی در سال 1996 با 22 گل و در سال 2004 با 18 گل ملی برترین گلزن  ملی سال فوتبال جهان شد.

 

5. تنها بازیکن آسیایی در بین 100 بازیکن برتر تاریخ

در ماه نوامبر سال 2007 انجمن آمار فوتبال بریتانیا در  کتابی با عنوان "Greatest ever footballers" صد بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان را با توجه به معیارهای آماری از جمله بازی‌ها و گل‌های ملی معرفی کرد که دربین بازیکنان آسیایی تنها نام علی دایی دیده می شود. دایی در این رده‌بندی در رتبه 26 قرار گرفته است.

 

6. اولین بازیکن آسیایی حاضر در فینال لیگ قهرمانان اروپا

اولین بازیکن آسیایی است که در فینال معتبرترین لیگ باشگاهی جهان، لیگ  قهرمانان اروپا، حاضر بوده است. دایی در فینال 1999 اگرچه برای بایرن مونیخ به میدان نرفت اما، بر روی نیمکت این تیم حاضر بود و موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شد. البته پارک جی سونگ کره ای در سال گذشته اولین بازیکن آسیایی شد که حضور در میدان این رقابت را نیز تجربه کرد.

 

7. اولین ایرانی قهرمان بوندس لیگا

اولین بازیکن ایرانی که در یک لیگ معتبر اروپایی به مقام قهرمانی دست یافته است. دایی در فصل 99 ـ 98 بوندس لیگا با تیم بایرن مونیخ قهرمان آلمان شد. بعد از دایی، هاشمیان و کریمی نیز با تیم بایرن مونیخ به این مقام دست یافتند.

 

8. اولین و تنها ایرانی صاحب پست رسمی در فیفا

علی دایی در حال حاضر عضو کمیته فوتبال فیفاست و از سال 2007 در این کمیته که ریاست آن با فرانس بکن باوئر است، حضور دارد. دایی همچنین تنها شخصیت فوتبال ایران است که در مراسم انتخاب بازیکن سال فیفا از سوی ایران حضور یافته است. دایی در سال 2004 به دعوت رسمی فیفا در مراسم  اهدا جوایز بهترین های سال فوتبال جهان حضور یافت و جایزه بهترین بازیکن فوتسال جهان را به فالکائو برزیلی اهدا کرد.

 

9. اولین بازیکن – مربی قهرمان

اولین بازیکن – مربی در تاریخ لیگ ایران بود که قهرمانی لیگ را جشن گرفت. دایی در فصل 85 با تیم سایپا همزمان به عنوان بازیکن و سرمربی تیم موفق به قهرمانی در لیگ برتر شد تا اولین و تنها بازیکن – مربی در تاریخ لیگ باشد که موفق به انجام این مهم می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سایت سلاطین سرخ با هدف حمایت از باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران طراحی شده است. شما نیز می توانید با عضویت در سایت و ارسال مطلب در سایت و انجمن ما را در این راه یاری دهید. نظرات مفیدتان را از ما دریغ نکنید. هدف ما به هیچ وجه توهین به سایر تیم ها نیست و امیدواریم که هواداران این تیم ها از مطالب ما رنجیده خاطر نشوند. کپی برداری از این سایت با ذکر منبع بلامانع است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    در حال حاضر بهترين بازيكن مسلمان كيست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 708
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 128
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 214
  • باردید دیروز : 111
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 841
  • بازدید ماه : 670
  • بازدید سال : 20,993
  • بازدید کلی : 321,513
  • کدهای اختصاصی

    ارتباط مستقيم با مدير عامل

    ترانه سرخ

    اخبار پرسپوليسي